Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/vhosts/fayamszki.hu/httpdocs/regi.fayamszki.hu/libraries/cms/application/cms.php on line 471
Tantestületi kirándulás 2011.

2011. augusztus 19-23.
Rozmberk nad Vltavou – Cesky Krumlov – Ceskye Budajovice – Hluboka – Tábor – Prága – Kost – Jicin – Cseh Paradicsom – Kutna Hora – Telc

A Boci Travel szervezésében (aminek tulajdonosa fáysta diák volt) nagyszerű kirándulásban volt részünk, aminek azt a címet adhatnánk: Dél-Csehország gyöngyszemei és Prága.

Első megállónk a festői környezetben fekvő Rozmberk volt, ahol a középkori kastély alatt finom cseh sörrel oltottuk szomjunkat.

Tovább utaztunk Cesky Krumlovba, melynek történelmi negyedét az UNESCO a világörökség részének nyilvánította. Itt idegenvezetéssel megtekintettük a Rozemberg, majd Eggenberg, később Schwarzenberg család által birtokolt kastélyt. Ez a három név végigkísérte kirándulásunkat.

Este a szálláson sörözés közben Csókás tanárnő, Szalai László és Tóth Károly tanár úr zenés irodalmi összeállítását hallgattuk.

Másnap Ceskye Budajovicében az óváros megtekintése után végignéztük a Budweiser sör gyártási folyamatát, és érzékszervi próbának vetettük alá a terméket.

Továbbutazva vezetéssel megtekintettük a Hluboka kastélyt, amit a Schwarzenberg hercegek a windsdori kastély mintájára átépíttettek.

Ezután megálltunk Táborban, a husziták egykori fellegvárában. Este megérkeztünk Prágába.

Másnap bejártuk Prága történelmi részét: a várnegyedet, a Szent Vitus Székesegyházat, az Arany utcácskát, átkeltünk a Károly hídon az óvárosba, megnéztük az Orloj harangjátékát és a Vencel teret. Idegenvezetőnk, Gizi néni lenyűgözött minden részletre kiterjedő tudásával és idős kora ellenére való strapabírásával. Fáradtságunkat sörözőben pihentük ki. :)

A következő napon a Cseh Paradicsom volt az úti cél. Elhaladtunk Boleslav mellett, ahol a Škoda gyár van. Kívülről megnéztük Kost várát, amely Csehország egyik legszebb gótikus vára. Megálltunk Jicinben, a szép főtéren kívül megnéztük Rumcájsz cipészműhelyét is.

Utunkat folytatva a „porladó sziklák”-nál a vadregényes tájon tett túrán sziklákon fel-le mászva, hasadékokon átbújva átmozgattuk ízületeinket.

Visszatérve Prágába este a Moldván hajókáztunk. Útközben Tóth Károly tanár úr zenélt, és Szalai László tanár úr verset mondott.

Az utolsó napon hazafelé Kutna Horaban megtekintettük a Csontkápolnát és a Szent Barbara katedrálist, majd Telc városának a világörökség részét képező főterét.

Ismét egy felejthetetlen élménnyel lettünk gazdagabbak. Köszönet érte.