Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/vhosts/fayamszki.hu/httpdocs/regi.fayamszki.hu/libraries/cms/application/cms.php on line 471
Tantestületi kirándulás 2009.

Tantestületi kirándulás 2009

Tantestületi kirándulás

2009. augusztus 15-22.

Innsbruck – St. Gallen – Zürich – Rajna-vízesés – Altdorf – Jungfrau – Lu–zern – Trümmelbach-vízesés – Lugano – Locarno – Lausanne – Genf – Zermatt – Chillion – Bern – Vaduz – Rattenberg – Innsbruck

A Boci Travel szervezésében igen szép tantestületi kiránduláson vehettünk részt.

Az első délután a festői szépségű Innsbruckban, Ausztria Tirol tartományának fővárosában tettünk sétát.
Másnap az Arlberg-hágón átkelve a svájci St. Gallen katedrálisát tekintettük meg. Innen a Schaffhausen melletti Rajna-vízeséshez utaztunk, amit kishajóról közelről is megnéztünk. Ez Európa legbővizűbb vízesése.
Másnap Altdorfban megtekintettük Tell Vilmos emlékművét, majd Luzernbe utaztunk.Sétáltunk a hangulatos kisvárosban, és megnéztük a Gleccserkertet.
Lautensbrunnenig buszoztunk, onnan fogaskerekű vasúttal megközelítettük a Jungfrau-csoport 4000 m-es hegyeit. Nagy kár, hogy nem maradt idő innen a híres Jungfraubahnnal Európa legmagasabban fekvő vasútállomására feljutni.
Cserébe viszont még egy szenzációs látványban volt részünk ezen a napon: ez a Jungfrau gleccsere által táplált, a hegy gyomrában tomboló Trümmelbach-vízesés, mely évezredek alatt vájta be magát a sziklába, a Trümmelbach-vízesés a világörökség része.
Másnap a Szent Gotthárd-hágón átkelve Luganoba érkeztünk. Innen nem messze van Melide, ahol a Swissminiatur kiállításon meg lehetett tekinteni 100-nál több svájci híres épület makettjét. Tovább utazva Locarnoban, a Lago Maggiore tó partján sétálhattunk, illetve néhányan füredtek is. Este volt már, amikor a Simplon-hágón keltünk át. A következő nap Lausanne-ben sétáltunk: megtekintettük a katedrálist, és lehetőség volt az Olimpiai Múzeumba is bemenni. Délután Genfben volt városnézés.
A következő nap újabb csúcspont volt a kirándulásban: a Matterhorn. Zermattból fogaskerekűvel a 3100 m-en fekvő Gornergratba mentünk.
Külön érdekesség volt, hogy kirándulásunk napján ünnepelték, hogy Svájc első elektromos hajtású fogaskerekűje 111 évvel ezelőtt, 1898. augusztus 20-án kezdte meg működését. A következő nap megtekintettük Chillion vízivárát, majd Bernbe utaztunk. Sétát tettünk a világörökséghez tartozó óvárosban. Útba ejtettük Vaduzt, Lichtenstein miniállam fővárosát is. Hazafelé rövid sétát tettünk az ékszerdoboz-kisvárosban, Rattenbergben