Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/vhosts/fayamszki.hu/httpdocs/regi.fayamszki.hu/libraries/cms/application/cms.php on line 471
Tanári kirándulások

Terény – Szklabonya 2019. április 10.

Szlovénia, 2018.

( Vintgar-szurdok – Bled – Ljubljana – Skocjan-barlang )

Erdély és Szerbia, 2018.

( Arad – Temesvár – Buziásfürdő – Vaskapu – Nagy-Csukar – Herkulesfürdő – Vaskapu vízi erőműve – Galambóc – Szendrő – Belgrád – Újvidék – Pétervárad – Karlóca – Szabadka )

Ausztria - 2017. október 21.

( Seegrotte - Laxenburg - Baden )

Bajorország - 2017. augusztus

( Berchtesgaden - Königssee - Neuschwanstein - Linderhof -
Garmisch-Partenkirchen - München - Werfen )

Erdély - 2016. november

( Nagyvárad - Nagybánya - Koltó - Desze - Máramarossziget - Szaplonca - Barcánfalva - Borsai-hágó - Voroneti - Kacsika - Sucevita - Beszterce - Bonchida - Kolozsvár - Zilah - Érmindszent - Nagykároly )

Itália- 2015. október

(Firenze - Róma - Nápoly - Capri - Vinci)

Horvátország - 2014. május

(Krka Nemzeti Park - Omis - Dubrovnik - Mostar)

Parádsasvári tanári kirándulás

Október 23-án egynapos tanári kirándulást tettünk a Mátra egyik rendkívüli szépségű üdülőhelyén, Parádsasváron. Nagyon jól éreztük magunkat – talán annak is volt ez köszönhető, hogy első napját töltöttük az őszi szünetnek –, annak ellenére, hogy sajnos nagyon hideg volt. Épp esett az eső, fújt a szél, sétálásra nem nagyon volt lehetőségünk. Pedig a túrázás ezen a környéken minden bizonnyal örök élmény maradt volt mindannyiunk számára. Erről lemaradtunk, mégis maradt szép számmal kellemes emlékünk az útról.
A reggeli 7 órás indulás után kb. 10 körül már megérkeztünk Sasvárhoz, a Károlyi-kastélyhoz, amely ma ötcsillagos szállodaként működik. Az épületet Ybl Miklós tervei alapján kezdték építeni Károlyi György felesége részére az 1870-es években. Az unoka, Károlyi Mihály lett a következő tulajdonos, aki nem különösebben szerette a vidéki életformát, viszont felesége, Andrássy Katinka, a Vörös Grófnő igen. A legendák szerint ide bújt el, ha összeveszett a férjével. A helyet akkoriban Duzzogóként is emlegették. A kastély pazar, rendkívüli pompában díszlik, főúri lakóhelynek megfelelő, de már némileg modernebb dekorációt kaptak a belső részek, a kastély parkja pedig olyan hatást kelt, mintha visszautaztunk volna vagy száz évet az időben.

Következő helyszínünk volt a hajdan szép időket megélt Parádsasvári Üveggyár „romjai”, azért csak romok, mert a környéken sok család számára megélhetést nyújtó üveggyárat EU-s rendelkezéseknek megfelelően 2004 körül bezárták, vagyis ma már nem üzemel. Mi már csak az üveggyár „maradványát” láttuk, egy magára maradt, kifosztott épületet. De szerencsére több szakember továbbra is folytatja az üveggyártást a településen, és lehetőségünk nyílt egy ilyen manufaktúra munkájába bepillantani, és aki gondolta, vásárolhatott az elkészült poharakból, üvegtálakból, egyéb árucikkekből. A valamikori gyár által készített termékekből a helybéliek múzeumot is berendeztek, amelyet vezetéssel meg is tekinthettünk.
Mivel igen zord volt az időjárás, a tervezett helyi sétáinkról le kellett mondanunk. Ebéd után elmentünk Gyöngyösre, és betértünk egy bő másfél órára az Orczy-kastélyba, amely ma a Mátra Múzeumnak ad otthont. Kiállítást láthattunk itt az Orczy-családról, helytörténeti jellegzetességekről, a kastély egyik külön épületében pedig elsősorban a Mátra környéki állat- és növényvilágról. A bőséges látnivalóhoz nem volt sajnos elég időnk, sokan megfogadtuk, hogy ide még egész biztosan visszatérünk!

Gyöngyösi utolsó programunk borkóstolás volt. A kb. kétórás program méltó zárása volt ennek a szép napnak. Kellemesen elfáradva érkeztünk haza kb. este 8 körül. Ismét elhatároztuk a buszon hazafelé jövet: az elkövetkező tanári kirándulásokra is eljövünk, ha lesz rá lehetőségünk.

Hegedűs Andrea

Tantestületi adventi kirándulás 2013.

Kassa

Tantestületi kirándulás 2013.

Olaszország

Tantestületi adventi kirándulás 2012.

Bécs

Tantestületi kirándulás 2012.

Ausztria

Tantestületi kirándulás 2011.
Rozmberk nad Vltavou – Cesky Krumlov – Ceskye Budajovice – Hluboka  Tábor – Prága – Kost – Jicin –- Cseh Paradicsom – Kutna Hora – Telc

Tantestületi kirándulás 2010.
Arad – Nagyszeben – Székelyudvarhely – Csíkszereda – Csíksomlyó – Kézdivásárhely – Szent Anna-tó – Brassó – Tusnádfürdő – Székelykeresztúr – Segesvár – Gernyeszeg – Parajd – Marosvásárhely– – Szeikefürdő  Farkaslaka – Korond – Medve-tó – Gyergyószentmiklós – Gyilkos-tó – Békás-szoros – Kolozsvár – Nagyvárad

Tantestületi kirándulás 2009.
Innsbruck – St. Gallen – Zürich – Rajna-vízesés – Altdorf – Jungfrau – Luzern – Trümmelbach-vízesés – Lugano – Locarno – Lausanne –- Genf – Zermatt – Chillion – Bern – Vaduz – Rattenberg – Inssbruck